Ninefleur || Travel, life & more.

Verhuizing, avondje uit & een wedstrijdje..

Heyaa,

Sorry dat het zo lang geleden is, maar we waren druk. We zijn namelijk verhuisd en het was een beetje gemeen om mijzelf dan af te zonderen om een blog te schrijven. Iedereen was namelijk aan het schoonmaken. Ik ben erachter gekomen dat ik toch best wel op mijn moeder lijkt. Ik heb mijn hele kamer toen schoongemaakt, want alles zat onder stof en ik heb er toen zeker wel twee a drie uur over gedaan. Dus mam, je kan trots zijn.. Denk ik.. Het is maar waar je trots op bent. Zo, ik zal jullie dus is vertellen wat ik allemaal heb gedaan deze afgelopen twee weken. Dat is dus niks. Nou dan zeg ik jullie nu allemaal weer gedag en tot volgende week zondag. Grapje, natuurlijk. Allemaal even lachen om mijn humor.. Ja, goedzo. Dankjewel, nu voel ik me grappig. Nee, ik heb meerdere mensen, kuch mijn broer, kuch mijn moeder, beloofd om een extra lange te schrijven omdat ik vorige week niks heb geschreven. Ik weet niet of ik het zal volbrengen maar ik ga het proberen.

Wij zijn dus verhuisd. Ik zal geen plaatsen noemen het is namelijk nog steeds het internet. Maar wij zijn dus verhuisd. Ik doe dit onderwerp als eerst omdat daar de meeste ophef over is. Ik zeg ophef omdat ik al heel veel vragen naar mijn hoofd gesmeten heb gekregen. Oh nee dat klinkt gemeen. Laat ik het anders verwoorden. Veel mensen hebben vragen over het nieuwe huis. Vragen zoals: hoe is het huis? Heb je nog steeds een eigen kamer? Is het huis groot? En ga zo maar door. Ik heb van alles gehoord en ik doe nu mijn best om jullie allemaal tevreden te stellen. Heb je alsnog een vraag, laat het achter en dan zal ik het ooit wel beantwoorden. Ja ik lees jullie reacties en jullie zijn allemaal heel lief voor mij. Dankjulliewel daarvoor. Ik weet dat dank jullie wel niet aan elkaar hoort, of wel. Ik heb geen idee, ik twijfel nu. Leest mijn Nederlands docente dit ook? Zoja, help mij even uit de brand alstublieft. Dankuwel. In iedergeval.. Ik dwaal af.

Okay, waar zal ik beginnen? Ik denk maar mijn kamer. Is wel het meest logisch om te beginnen. Ja, ik heb nog steeds een eigen kamer. Het is een kleine maar knusse (?) kamer. Ik heb een mega kledinkast en een mega stoel. Ik vind het super schattig. Op dit moment zit ik ook in die stoel. Ik zal nu wel even een paar foto's toevoegen. Even geduld lieve lezers. Ik moet even mijn kamer opruimen en dan maak ik de foto's. Dit kan even duren.. Het is namelijk een rotzooi, zoals de mensen die mij kennen wel weten. Mijn kleine zusje zegt ook de hele tijd: "Nine your room is a mess.." Dus. Iedereen weet het.

Okay, ik ben er weer. Dat heeft me ongeveer een kwartier gekost.. Maar alles is nu weer netjes, zo netjes dat mama trots op mij kan zijn. Alweer! Wauw, ze was vast nog nooit zo trots op mij! En ze is alweer trots, want als jij dit leest heb ik dus mijn blog afgemaakt en is ze dus alweer trots op mij voor het eindelijk posten van mijn blog. Maargoed, daar gaat het nu niet over. De foto's. Even aan het uploaden hoor.. Niet dat jullie daar last van hebben, maargoed. Doe maar alsof jullie ook even moeten wachten. Jullie denken vast nu: "Rot internet, waarom ben je zo sloom. Yes, laatste foto.. Huppakee klaar!" Want dat was in iedergeval wat ik dacht.

Jullie zien hier een foto van de plek waar alle magic happenssss. Nee grapje, er gebeurt daar helemaal niks. Ik slaap er alleen. Ik zat erop maar nu ik mijn mega stoel heb, slaap ik er alleen in.

De mega stoel. De geweldige almachtige stoel. Hij is klassiek, maar I like it. :) Je ziet mijn laptop waar ik op dat moment de blog aan het schrijven was. Naja, niet op dat moment want toen was ik foto's aan het maken, maar jullie snappen me. Nee? Oh nou. Kijk. Ik was aan het schrijven, toen dacht ik hey! Ik heb foto's nodig. Dus toen ging ik foto's maken maar mijn laptop stond er nog, met mijn blog erop, dus ik was soort van nog aan het schrijven maar ook weer niet helemaal.. Okay, we dwalen alweer af.

Hier ziet u het nachtkastje. Netjes opgeruimd. Zo ziet het er na een tijdje niet meer uit hoor. Dan heb ik alles al omgestoten omdat ik in de nacht naar mijn lenzenvloeistof en -bakje zoek. Maargoed alles voor de perfecte tumblr foto. Voor niet weet wat tumblr is, zoek het op. Geen idee hoe ik het moet uitleggen.. ;)

Naja, dat is dus mijn kamer. Het huis verder is best groot. Ik vind het een oké huis. Het is namelijk in een oké conditie. Zo heb ik al verschillende gaten in mijn muren, is er een gedeelte van mijn tapijt versleten en is het tapijt in een hoek vies. Toch is het helemaal niet erg. Het is gewoon leefbaar. Niet nu denken dat ik in een grot woon ofzo... Het is namelijk een heel leuk en schattig huis. Alles is nu nog een bende, maar wat wil je. We wonen er pas een week. Verder hebben we twee slaapkamers, een keuken (natuurlijk hebben we dat), een kleine tuin en een twee drie vier vijf zes slaapkamers. De zesde slaapkamer is eigenlijk een rommelkamer, maar als het nodig is kan iemand daar ook slapen. Dat was dan het huisonderwerp.

Op de dag van de verhuizing, vorige week vrijdag, waren we natuurlijk eerst op school. Maar omdat mijn Hostmoeder zich schuldig voelde over de verhuizing, gingen we na school naar London om een theatervoorstelling te bekijken. Het was Kinkyboots. Het was een erg leuke musical. Ik was op tijd in London, maar wij drieen, de duitse uitwisselingsstudent en de hostsister, gingen apart.. Ik was de eerste en daarna kwam de Duitser. Wij waren gewoon op tijd, maar hostsis had een klein beetje heel erg vertraging. Zij was er om zeven uur en de show begon om half acht. Wij het station uitrennen en iedereen vragen naar de juiste bus. Niemand wist natuurlijk waar die stomme bushalte was, maar verschillende mensen wisten wel hoe je er moest komen met de metro. Wij terug het station in, je kon namelijk via het station de underground betreden, wij met de metro naar een punt, wat ik niet meer weet maar toch op het puntje van mijn tong ligt.. Wij komen omhoog vragen aan zo'n man in zo'n magazine kraampje waar het desbetreffende theater is. Zegt hij, jaa is vijftien minuten lopen. Wij dachten van "Chipss, gaan we nooit redden." We hadden namelijk nog maar tien of vijf minuten. Dus toen dachten wij slim te zijn en namen een taxi. Kostte zes pound, maar natuurlijk had niemand geld en wie moest er toen dus betalen. Jup, inderdaad. Ik. Want ik heb altijd geld. Ik dus betalen wij die theater inrennen. We waren te laat, maar we konden er nog wel in. We moesten alleen tien minuten wachten totdat we naar onze plek werden geleid. Gelukkig was er een klein beeldscherm waar we de voorstelling live konden volgen. Zo mistte we niks. Toen daarna gingen we weer naar huis, naar het nieuwe huis. Mijn eerste indruk was 'schattig' en dat is mijn indruk nog steeds. Ik heb alleen één minpunt. Spinnen. Er zaten tienduizendmiljoenvierhonderdnegenenzestig (niet kinderachtig gaan doen om het laatste cijfer damens en heren..) spinnen overal. Het was een hel. Niemand van ons vind spinnen leuk, dus dat was wel erg gezellig. Gelukkig haalde mijn hostmoeder ze wel gewoon weg. Dus dat was het avondje uit.

Sommige mensen vragen ook elke keer hoe het gaat op school. Nou school gaat goed. School is saai, dus dat is niks anders dan met Nederland. Toch is het ook wel leuk op school hoor! De lessen zijn opzich wel leuk, ligt eraan wat ik heb natuurlijk. Ik vind frans erg leuk, vooral omdat er ook leuke mensen in die klas zitten en ik heb leuke leraressen. Verder is het gewoon schoolish. Ik heb een paar mensen waarmee ik praat in de klas. Zij zijn erg aardig. Ik heb afgelopen maandag met één meisje en haar vrienden gechillt in de stad tijdens mijn tussenuren. Dat was erg gezellig.

Ik heb deze week ook de eerste ruzie gehad met mijn kleine hostsister. Het was niet erg een ruzie, maar ze deed gewoon irritant en dus werd ik boos op haar en zij boos op mij. Het was eigenlijk wel grappig. Het zit namelijk zo. Mijn kleine hostsis komt namelijk om de seconde mijn kamer binnen omdat ze zich, denk ik, verveeld. Ze ging deze week namelijk nog niet naar school omdat er nog een nieuwe school gevonden moest worden, die is nu trouwens gevonden. Maargoed, ze kwam dus heel de tijd binnen en dat begon mij te irriteren, ik was namelijk bezig met mijn huiswerk. Dus ik zei dat ze irritant was. Ze was toen gelijk beledigt, misschien niet aardig om te zeggen maar ze was me echt aan het irriteren. Misschien niet expres maar ze deed het wel. Maargoed, later, toen ik even naar de wc was, had ze dus een briefje op mijn bed gelegd met daarop: "Nine you're annoying, yes you really are.." (Vertaling voor mensen die geen engels kunnen.. KUCH MAMA.. : Nine je bent erg irritant, ja dat ben je echt) Naja, ik dacht dus van het zal wel. Toen bracht ze me later weer een briefje waarop stond: "Nine I hate you, really hate you." (Nine ik haat je, ik haat je echt) Weer dacht ik: "Het zal wel". Ze liet me namelijk met rust omdat ze boos was, naja boos... Beledigd. Maar mensen geen paniek. De volgende dag toen ik thuis kwam van school gaf ze me een knuffel en zei ze: "you're the best sister ever.." Waarop ik natuurlijk verbaasd zei: "I thought you hated me.." Maargoed, zo snel kan het dus over zijn bij een klein kind. Ik hou van haar hoor, maar soms is ze echt even irritant. Elk klein kind heeft dat, denk ik.

Nu. Het leukste gedeelte van deze blog. Denk ik tenminste. Ik doe mee met een wedstrijd. Ik weet niet wat jullie precies moeten doen, maar ik moest in ieder geval een link in mijn blog zetten naar mijn deelname. Ik zal jullie up to date houden met of ik win of niet. Ik heb geen idee of jullie moeten reageren op die deelname of niet, maar reageer maar leuk! Dat is altijd leuk toch? Ik hoop dat ik win, ik win meestal namelijk noooit.. In ieder geval hier is de link:http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=191778&p=1104815#post1104815

Dit was dan mijn blogpost van deze twee weken! See ya next sunday! :)

Bye!

Ninefleur

OH EN ik heb de naam van mijn blog veranderd. Ik vind dit er namelijk iets meer casual uitzien dan "Een jaar in het buitenland".. You like it or nah? Laat het even weten hieronder! :)

Reacties

Reacties

Joyce

Super leuk nien!

Andrea

Fijn dat je het naar je zin hebt! Leuk om te lezen allemaal :)

anouk s

Ah leuk dat je weer een stukje hebt geschreven!

Opa

Wat ben jij een kletsmajoor, maar wel leuk hoor. Ik heb je in Nederland nooit zoveel horen praten. Surprise!

Sanne

Oh Nine wat vind ik het leuk hoe je schrijft hahaha. Ik hoor het je nu al zo zeggen, erg leuk om te lezen. Ik hoop dat je het naar je zin hebt. Xx

Sanne

En de nieuwe naam is trouwens ook leuk!

Denisee

super leuk nien!

Corinda

Haha, wat schrijf je weer grappig! Zoals je bent lekker jezelf! fijn dat je verhuizing achter de rug is.

Oma Ermelo

Slaap lekker
in je nieuwe behuizing

Evert (dad)

Zo te lezen gaat het uitstekend met jou Nien. Keep it that way!!! Groetjes Pa

Nick (bro)

X

Daniel

Fijn om te horen dat alles goed met je gaat. ??????????????

Trotse mama

Hey Nine, ik ben evenwel trots op jou, maar als ik lees hoe je het allemaal doet ben ik nog meer super trots!
Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Ik ben alleen ook nog benieuwd naar de kookkunsten van je hostmother en naar je sportactiviteiten?? xxx mama

Trotse mama

Oja, ik vind je nieuwe blognaam leuk!

Friso

Leuk nien! Wanneer ga je naar de pub? ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active